Mobiele schoonmaak

Het schoonmaken van ernstig vervuilde woningen

Het mobiele schoonmaakteam van het Leger des Heils helpt mensen die in een ernstig vervuild huis leven. Samen maken we de woning bewoonbaar. Zo kunnen we regelmatig huisuitzettingen voorkomen en maken we de weg vrij voor verdere hulpverlening. Een vervuild huis is vaak een topje van diepliggende problemen, zoals psychische problemen (bijvoorbeeld hoarding), ziekte, schulden, verslaving of sociaal isolement.

In goed overleg

De schoonmaak gebeurt alleen met toestemming van de bewoner. We overleggen vooraf welke waardevolle spullen bewaard moeten blijven en wanneer we spullen weggooien. Het is belangrijk dat de bewoner de schoonmaak emotioneel aankan. Om het vertrouwen te winnen en de woning binnen te mogen is veel inspanning en vasthoudendheid nodig. Onze medewerkers zijn hiervoor speciaal toegerust. Soms schakelen we de GGD in voordat het schoonmaakteam in actie komt. We betrekken de bewoners zo veel mogelijk bij het opruimen en schoonmaken. Samen maken we de woning weer leefbaar.

Verbeterde situatie

Vaak stuiten we bij de schoonmaak op allerlei andere problemen, bijvoorbeeld een stapel niet betaalde rekeningen. Veel cliënten hebben na de schoonmaak professionele hulp nodig om hun leven verder op orde te krijgen. We begeleiden mensen naar passende hulp en helpen ze richting een meer gezonde situatie. Zo voorkomen we huisuitzetting, wordt overlast verminderd en neemt het onbehagen van buurtbewoners af.

Klik hier voor onze zorglocaties.

Direct aanmelden voor verwijzers

Zoek zorgregio
Overzicht
Regio Noordoost

Bureau Trajectmanagement is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur via 088-0652288 en trajectmanagement.no@legerdesheils.nl 

Hier kunt u terecht voor alle aanmeldingen en inhoudelijke vragen over de zorg die wij leveren.




Goodwillcentra Amsterdam

Aanmelden kan via het Bureau Trajectmanagement (BTM). Het BTM is op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur op 088 – 0654825 en via btm.gwca@legerdesheils.nl. Ook kunt u hier terecht voor inhoudelijke vragen over de zorg die wij leveren, financiering en de actuele wachttijden.

Bekijk onze locaties

3 locaties