Meer informatie, contact of aanmelden

Algemene contactinformatie

Leger des Heils, Welzijns- & Gezondheidzorg Noord
Bedrijfsbureau
Laan Corpus den Hoorn 108  (linker ingang, eerste etage)
9728 JR  Groningen
050 - 317 2670
info.noord@legerdesheils.nl

Aanmelden? Klik HIER.

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur.
Kijk hieronder voor de meest gestelde vragen.

Aanmelden

  1. Aanmelden voor ondersteuning door het Leger des Heils in Friesland, Groningen en Drenthe kan bij Bureau Trajectmanagement. Klik HIER voor meer informatie.

  2. Wilt u een kind/jongere als pleegkind aanmelden, dan kan dat door te bellen met het centrale nummer (zie hierboven) en vragen naar Matching Pleegzorg.

Meest gestelde vragen

Voor acute opvang zie punt 2.  

  1. Adressen van onze afdelingen:      Klik HIER

  2. Ik kan vannacht nergens slapen.     
    Wij hebben een nachtopvang in Drenthe bij De Breehof in Nieuw Amsterdam (bij Emmen).
    Je kunt rechtstreeks met hen contact opnemen via: 0591 - 551 020.     
    Leger des Heils heeft in Groningen en Friesland geen nachtopvang. Daar kun je terecht bij onze collega instellingen:     
    Friesland bij Zienn  www.zienn.nl     
    Groningen bij Het Kopland   www.hetkopland.nl  

  3. Kan ik opgehaald worden voor de nachtopvang?     
    Wij kunnen je helaas niet ophalen  

  4. Ik ben op zoek naar dagopvang en/of een postadres.     
    In Leeuwarden, Emmen, Hoogeveen en Groningen (stad) hebben wij een dagopvang voor dak- en thuislozen.
    Klik HIER voor meer informatie.

  5. Ik zoek hulp voor mijzelf of iemand anders.     
    Wij verzoeken je tijdens kantooruren te bellen met ons centrale nummer en te vragen naar Bureau Trajectmanagement.  Je kunt ook HIER alvast een formulier invullen.
    Voor acute opvang zie punt 2 hierboven.

  6. Ik maak mij zorgen om iemand uit mijn omgeving.     
    Wij raden u aan zelf met deze persoon in gesprek te gaan. Indien nodig kan deze persoon zichzelf of via een verwijzende instantie bij ons aanmelden voor hulp via Bureau Trajectmanagement 

  7. Ik zoek een huis voor mijzelf of iemand anders.     
    Wij hebben geen woningen die wij kunnen verhuren.
    Wij verwijzen u daarvoor door naar de woningcorporatie in uw omgeving.  

  8. Ik zoek hulp voor iemand die in gevaar is.     
    Belt u met de politie via 112 !  

  9. Ik zoek hulp voor iemand die ziek / in de war is.            
    Belt u met de lokale dokterswacht en/of de politie.

  10. Ik zoek hulp voor iemand die eenzaam is.     
    Wij raden u aan zelf met deze persoon in gesprek te gaan.
    Wellicht kunt u deze persoon tippen over een Bij Bosshardt bij u in de buurt. Klik HIER voor meer informatie.

  11. In mijn omgeving slaapt iemand buiten. Wat kan ik doen?     
    Wij raden u aan zelf met deze persoon in gesprek te gaan.
    Vindt u dat te spannend of wilt u dat niet, dan kunt u een melding doen bij de politie.
    Indien nodig kan deze persoon zichzelf of via een verwijzende instantie bij ons aanmelden voor hulp via Bureau Trajectmanagement.    

  12. In mijn omgeving is een kledingcontainer helemaal vol.      
    U kunt dit melden via: www.reshare.nl/volmelding.     
    Onze collega's van Reshare zullen die dan zo spoedig mogelijk legen.  

  13. Ik heb spullen die ik aan het Leger des Heils wil geven.
    Wij verzoeken u hierover tijdens kantooruren te bellen met ons centrale nummer.
    Kleding kunt u deponeren in een kledingcontainer. HIER kunt u eentje zoeken bij u in de buurt.  
    Heeft u veel kleding dan kunt u met onze collega's van Reshare contact opnemen.

  14. Ik heb een klacht.
    Heeft u een klacht, probeer dan eerst contact op te nemen met de verantwoordelijke medewerker, manager zorg of regiomanager.
    Komt u er samen niet uit, dan kunt u een officiële klacht indienen.
    Klik HIER voor informatie over onze klachtenprocedure.

  15. Ik zoek contact met een voogd / jeugdbeschermer
    U kunt daarvoor contact opnemen met onze collega's van LJ&R via 050 - 750 8800
    LJ&R = Leger des Heils Jeugdzorg & Reclassering