Aanvullende privacyverklaring gasten
Het Leger des Heils streeft na om persoonsgegevens zo te verwerken en te beheren dat uw privacy wordt gewaarborgd. In deze privacyverklaring leggen we u graag uit hoe we dat binnen onze hotelaccommodatie, congreslocaties en bezoeklocaties doen.
Januari 2024, versie 1.0
Toepassing
Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van:
- Gasten van Hotel Belmont;
- Bezoekers van het Majoor Bosshardthuis;
- Personen die als gast gebruik maken van diensten van overige locaties;
- Nieuwsbriefontvangers;
- Websitebezoekers en -gebruikers;
- Personen die graag met ons in contact komen.
Hotel Belmont
Hotel Belmont biedt verschillende diensten aan waarvan u gebruik kunt maken. Zo kunt u er overnachten, bijeenkomsten laten plaatsvinden en eten in het restaurant. Daarnaast kunnen hier ook diverse groepsactiviteiten plaatsvinden, waaronder de sociale vakanties.
Wanneer u direct een overnachting boekt bij Hotel Belmont kunnen wij van uzelf en uw gasten de naam, adresgegevens, contactgegevens, verblijfdata, gewenste diensten, samenstelling van de gasten, eventuele behoefte aan voorzieningen (zoals een mindervalide kamer en dieetvoorkeuren), handtekening en betaalgegevens verwerken. Als u een directe zakelijke boeking maakt, kunnen wij ook de naam en (adres)gegevens van uw werkgever en/of opdrachtgever verwerken.
Wanneer u via een externe partij (zoals een boekingssite) uw overnachting bij ons boekt dan verwerken wij uw naam, contactgegevens en virtuele betaalgegevens. Voor meer informatie over de omgang met uw persoonsgegevens door deze externe partij verwijzen wij u graag naar de privacyverklaring van de betreffende partij.
Wanneer u zich bij ons meldt voor een overnachting dan kunnen wij uw identiteitsgegevens controleren en eventueel het nummer van uw identiteitsbewijs noteren. Wij maken geen kopie van uw identiteitsbewijs.
Wanneer u een vergaderruimte, zaal en/of andere (dag)faciliteit boekt, verwerken wij van de boeker de naam, adresgegevens, contactgegevens, gewenste diensten, handtekening en betaalgegevens. Van de gasten van de boeker verwerken wij in dat geval – indien relevant - de naam in combinatie met dieetvoorkeuren en bij complexe dieetvoorkeuren de contactgegevens (voor afstemming over het dieet).
Wij gebruiken uw persoonsgegevens om uw boeking te verzorgen en de gewenste diensten te leveren. Na afloop van uw verblijf kunnen wij u vragen hoe u onze dienstverlening hebt ervaren. Daarnaast kunnen wij u, als u hiertegen geen bezwaar hebt gemaakt, een nieuwsbrief toesturen (zie onder ‘Nieuwsbriefontvangers’). Wij verwerken uw persoonsgegevens ter uitvoering van de overeenkomst die we met u sluiten, op basis van wettelijke (fiscale) plichten en op basis van ons gerechtvaardigd belang. Wij bewaren uw persoonsgegevens zolang dit relevant is voor de boeking en eventuele rechtsvorderingen die hieruit voortvloeien. Betaalgegevens bewaren wij zo lang als dat noodzakelijk is in het kader van onze fiscale bewaarplichten (minimaal zeven jaar).
Zie voor meer informatie over sociale vakanties, de Privacyverklaring Geloven in de Buurt.
Cameratoezicht
Op het buitenterrein van Hotel Belmont vindt cameratoezicht plaats voor beveiligingsdoeleinden. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de Privacyverklaring Cameratoezicht.
Lijst ongewenste gasten
Wanneer hotelgasten wangedrag vertonen kan hiervan een notitie worden gemaakt op de lijst voor ongewenste gasten. Het doel van de lijst is om overlast en criminaliteit tegen te gaan. Wanneer u op de lijst bent opgenomen dan kan dit tot gevolg hebben dat wij u de toegang tot Hotel Belmont weigeren. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als consequentie wanneer u (extreme) overlast heeft veroorzaakt, schade heeft toegebracht aan eigendommen of wanneer u letsel heeft veroorzaakt bij andere gasten en/of medewerkers. Wij verwerken persoonsgegevens voor de lijst op basis van ons gerechtvaardigd belang en informeren u wanneer u hierop wordt opgenomen. De lijst wordt alleen intern gebruikt. Hoe lang iemand op de lijst is opgenomen, hangt af van de ernst van het wangedrag en de relevantie.
Majoor Bosshardthuis
U kunt een gratis individuele of groepsrondleiding boeken bij het Majoor Bosshardthuis. Daarnaast kunt u bij het Majoor Bosshardthuis ook een vergaderruimte, lunch of presentatieruimte boeken. Wanneer u een rondleiding boekt verwerken wij uw naam, contactgegevens en informatie over uw boeking. Wanneer u een vergaderruimte, lunch of presentatieruimte boekt dan kunnen wij van uzelf de naam, adresgegevens, contactgegevens, gewenste diensten, eventuele behoefte aan voorzieningen (zoals dieetvoorkeuren), handtekening en betaalgegevens verwerken. Van uw gasten kunnen wij de naam en dieetvoorkeuren verwerken. Als u een zakelijke boeking maakt, kunnen wij ook de naam en (adres)gegevens van uw werkgever en/of opdrachtgever verwerken. Wij gebruiken uw persoonsgegevens om uw boeking te verzorgen en de gewenste diensten te leveren.
Na afloop van uw boeking kunnen wij u vragen hoe u onze dienstverlening hebt ervaren. Wij verwerken uw persoonsgegevens ter uitvoering van de overeenkomst die we met u sluiten, op basis van uw toestemming (die u op ieder moment weer kunt intrekken), wettelijke (fiscale) plichten en op basis van ons gerechtvaardigd belang. Wij bewaren uw persoonsgegevens zo lang als dat relevant is voor de boeking. Betaalgegevens bewaren wij zo lang als dat noodzakelijk is in het kader van onze fiscale bewaarplichten (minimaal zeven jaar).
Cameratoezicht
In het Majoor Bosshardthuis vindt in de ingang en ontvangstruimte cameratoezicht plaats voor beveiligingsdoeleinden. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de Privacyverklaring Cameratoezicht.
Gasten van overige locaties
Verschillende locaties kunnen diensten aanbieden aan gasten, zoals verhuur van een (vergader)locatie of restauratiediensten. Indien relevant, kunnen van deze gasten de naam, adresgegevens, contactgegevens, rekeninggegevens en informatie over dieetvoorkeuren worden verwerkt. Deze persoonsgegevens worden gebruikt om de reservering mogelijk te maken en de gewenste diensten te leveren. Wij verwerken uw persoonsgegevens ter uitvoering van de overeenkomst die we met u sluiten, op basis van wettelijke (fiscale) plichten en op basis van ons gerechtvaardigd belang. Wij bewaren uw persoonsgegevens zo lang als dat noodzakelijk is voor de reservering of uw bezoek. Betaalgegevens bewaren wij zo lang als dat noodzakelijk is in het kader van onze fiscale bewaarplichten (minimaal zeven jaar).
Nieuwsbriefontvangers
Via o.a. de boekingsprocedure kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. Via onze nieuwsbrief houden we u op de hoogte van interessante ontwikkelingen van de product- en dienstverlening waarvan u gebruik heeft gemaakt. Voor toezending van onze nieuwsbrief kunnen wij, als u hiervoor toestemming heeft gegeven of als u hiertegen geen bezwaar hebt gemaakt, uw naam, e-mailadres en postcodegebied verwerken evenals het tijdstip waarop een nieuwsbrief wordt geopend en op welke links in de nieuwsbrief u heeft geklikt. Wij bewaren uw naam, e-mailadres en postcodegebied voor toezending van onze nieuwsbrief totdat u zich hiervoor afmeldt via de link onderaan een van de nieuwsbrieven. De statistieken over het openen en klikken in de nieuwsbrief bewaren wij in geanonimiseerde vorm.
Websitebezoekers en -gebruikers van
Wanneer u gebruik maakt van onze websites (legerdesheils.nl, 5050-belmont.nl en majoorbosshardthuis.nl) en de functionaliteiten daarop kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken. Dit kunnen wij doen via de cookies die we plaatsen en wanneer u gebruik maakt van social media buttons.
Welke cookies wij precies plaatsen en wat dit betekent voor de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u lezen in onze Cookieverklaring.
Social media
Via de social media buttons op onze website kunt u onze social media pagina’s bekijken. Wij kunnen de volgende social media buttons gebruiken:
- Facebook (privacyverklaring);
- Instagram (privacyverklaring);
- LinkedIn (privacyverklaring);
- YouTube (privacyverklaring).
De bovenstaande social media partijen bepalen zelf hoe ze omgaan met uw persoonsgegevens wanneer u op de button klikt en/of onze social media pagina’s bezoekt.
Contact
Wanneer u met ons in contact wenst te komen, kunt u dit doen door contact met ons op te nemen via het contactformulier op een van onze websites, via social media, via e-mail, per post of telefonisch. In dat geval verwerken wij uw (organisatie)naam, contactgegevens, woonplaats (optioneel) en de inhoud van uw bericht. Wij gebruiken deze gegevens om het door u gewenste contact te voeren. Wij bewaren uw gegevens zo lang als nodig is voor de volledige beantwoording van uw vraag en/of het gewenste gevoerde contact.
Derden
Wij kunnen uw persoonsgegevens delen met derde partijen. Zo kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan derden wanneer dit nodig is voor onze dienstverlening. Denk hierbij aan ICT-leveranciers die ons helpen met onze boekingssystemen, het versturen van onze nieuwsbrief, beheren van onze administratie, plaatsen van cookies en het beheren van onze websites. Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan derden wanneer dit nodig is om aan een wettelijke verplichting te voldoen (zoals aan de Belastingdienst in het kader van onze fiscale administratie).
Indien relevant, hebben wij met al deze derden afspraken gemaakt om te zorgen dat zij op een zorgvuldige manier met uw persoonsgegevens omgaan.
Internationale doorgifte
Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens doorgeven naar landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Dit is bijvoorbeeld het geval als u gebruik maakt van de social media buttons of als u het plaatsen van cookies accepteert.
Wij geven uw persoonsgegevens alleen door aan landen buiten de EER als sprake is van een passend beschermingsniveau zoals wanneer een adequaatheidsbesluit geldt, wanneer SSCs van toepassing zijn of wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst die wij met u hebben.
Uw privacy rechten
Op basis van de privacywetgeving heeft u het recht om ons te verzoeken om inzage, aanvulling, rectificatie of verwijdering van uw persoonsgegevens of om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens. Daarnaast heeft u het recht om tegen een bepaalde verwerking bezwaar te maken, ons te verzoeken om uw gegevens over te dragen aan een derde partij en om uw toestemming in te trekken. U kunt uw rechten uitoefenen door met de bij u bekende contactgegevens of per e-mail (privacy@legerdesheils.nl) contact met ons op te nemen.
Wijzigingen
Het kan zijn dat wij onze omgang met uw persoonsgegevens veranderen. In dat geval veranderen wij ook deze privacyverklaring. Wij raden u aan om regelmatig te kijken of wij een nieuwe versie hebben gepubliceerd.
Overig
Zie onze Privacyverklaring Algemeen voor meer informatie over onder meer onze Functionaris Gegevensbescherming, de beveiligingsmaatregelen die we hebben getroffen en de plek waar u terecht kunt met vragen en klachten.
Relevante juridische entiteit
Stichting Leger des Heils Welzijns- en Gezondheidszorg
Spoordreef 10
1315 GN Almere
KVK-nummer: 41208154