Maatschappelijk spreekuur

Een luisteren oor en praktische hulp

Komt u er niet meer uit? Uit het woud van voorzieningen, toelagen, wetten en regels? Kom dan eens langs bij het maatschappelijk spreekuur. Hier zitten vrijwilligers voor u klaar om u te helpen de weg te vinden in de ingewikkelde wereld van wet- en regelgeving. Tijdens het maatschappelijk spreekuur kunnen we u helpen met het invullen van formulieren, contact opnemen met instanties, aanvragen of verlengen van hulp van de Voedselbank en eventuele andere vragen.
image

Wij willen u graag helpen. De spreekuurmedewerker probeert zo goed mogelijk te filteren of u alleen een luisterend oor nodig heeft of praktische hulp. Wat u ons vertelt, deelt u met ons in vertrouwen. Het is wel mogelijk dat uw zaak ter advies wordt besproken in het team.

Luisterend oor
Als de tijd het toelaat bij de spreekuurmedewerker. Wanneer het druk is op het spreekuur, zal de medewerker u doorverwijzen naar één van onze medewerkers in de ontmoetingsruimte. Zij nemen daar de tijd en gelegenheid om naar u te luisteren. Uiteraard onder het genot van een kopje koffie of thee.

Praktische hulp
Waar mogelijk (telefoontje, formulier invullen e.d.) helpen we direct; anders verwijzen we zo goed mogelijk door m.b.v. hulpmiddelen als: internet, sociale kaart, telefoontjes, enz. Daarbij kunnen we ook gebruik maken van de goede samenwerking met het welzijnswerk van het Leger des Heils in de regio: Leger des Heils Gelderland.

Dossiervorming
Een korte samenvatting van uw vraag wordt in een overdracht geschreven. Deze en de aanvragen voor de Voedselbank bewaren we een half jaar.