Cliëntvertrouwenspersoon

Onafhankelijk, onbevooroordeeld en niet in dienst van het Leger des Heils

Lukt het niet om een klacht of onvrede over een situatie bespreekbaar te maken bij uw begeleider of afdeling? Of heeft u dat al gedaan en is het niet naar uw tevredenheid opgelost? De Cliëntvertrouwenspersoon is iemand waarmee u kunt praten over iets wat u dwars zit of over iets waar u boos of verdrietig over bent. Hij/zij heeft geheimhoudingsplicht. Dat wil zeggen dat wat er wordt verteld niet binnen de organisatie bekend mag worden, tenzij u daar toestemming voor geeft.
image

Onderwerpen die u kunt bespreken zijn bijvoorbeeld discriminatie, ongewenste omgangsvormen, seksuele intimidatie, onbegrip of schendig van de privacy. Uw vraag of klacht wordt te allen tijde vertrouwelijk behandeld. De Cliëntvertrouwenspersoon (CVP) werkt als vrijwilliger voor de cliënten van het Leger des Heils en is dus niet in dienst bij de organisatie. De CVP is er voor u!

Wat kan de Cliëntvertrouwenspersoon voor u doen?

U heeft zelf eerst al geprobeerd om de situatie op te lossen, maar komt er alleen niet uit. De CVP kan u dan helpen of adviseren bij het bespreken van een klacht of onvrede over een situatie of gebeurtenis. U mag verwachten dat de CVP naar u luistert, met u mee denkt, u informatie en advies geeft en voor u kan bemiddelen. Hij/zij kan u helpen met het schrijven van een brief of gaat samen met u naar de klachtencommissie.

"Schroom niet maar neem iemand in vertrouwen. Ik luister, geef advies en kan voor u bemiddelen. Ik ben onafhankelijk en ik ben er voor u!"

Downloads

Folder CVP