Cliëntvertrouwenspersoon

Het Maatschappelijk Centrum Leger des Heils (MCR) biedt de Rotterdamse burgers haar diensten aan. Wij hebben de kwaliteit van onze zorg en diensten hoog in het vaandel staan. Toch kan het voorkomen dat u, als deelnemer van het MCR, vragen of klachten heeft. Of vindt u dat u, als deelnemer, niet goed behandeld wordt. Of misschien heeft u vragen over uw begeleiding. In eerste instantie bespreekt u deze zaken met uw (persoonlijk) begeleider of diens leidinggevende. Maar als zo'n gesprek niet naar verwachting verloopt kunt u de Cliëntvertrouwenspersoon inschakelen.

Het MCR heeft daarvoor een Cliëntvertrouwenspersoon. De Cliëntvertrouwenspersoon ondersteunt u, als deelnemer van de instelling, om voor uzelf op te komen. De Cliëntvertrouwenspersoon luistert naar u en kijkt samen met u of er vervolgstappen nodig zijn en welke mogelijkheden u daarvoor heeft. Ondersteuning kan bijvoorbeeld door het verstrekken van informatie en advies. Er kan ook praktische hulp geboden worden, bijvoorbeeld door het met u mee gaan naar een gesprek met uw begeleider om te bemiddelen. Of door bijvoorbeeld te helpen bij het schrijven van een klachtenbrief. De Cliëntvertrouwenspersoon behandelt uw vraag, probleem of klacht in alle vertrouwelijkheid en treedt alleen op in overleg met u.

De Cliëntvertrouwenspersoon van het MCR werkt bij het Centrum voor Dienstverlening. Zijn naam is Peter Zuidam. Peter Zuidam is bereikbaar van dinsdag tot vrijdag voor cliënten van het Leger des Heils. Zijn adres is Centrum voor Dienstverlening, Postbus 208, 3000 AE, Rotterdam. Telefoonnummer: 010-2438130 E-mailadres: pzuidam@cvd.nl U kunt de Cliëntvertrouwenspersoon dus bellen, mailen of een brief schrijven. U kunt dan kenbaar maken dat u contact wenst, wat uw vraag is en hoe u bereikbaar bent. Dan neemt de Cliëntvertrouwenspersoon zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

image