Cliëntvertrouwenspersoon

De cliëntvertrouwenspersoon is er voor jou!

Loop je in de zorg of ondersteuning die je van ons krijgt tegen een probleem aan, waar je met je begeleider of teamleider niet uitkomt? Dan is de cliëntvertrouwenspersoon er voor jou. De cliëntvertrouwenspersoon is onafhankelijk en ondersteunt bij problemen die te maken hebben met de zorg, begeleiding, hulpverlening, behandeling of bejegening binnen het Leger des Heils.
image

Hoe word je ondersteund?

De onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon (CVP) helpt je om helder te krijgen wat er aan de hand is. Soms is een goed advies al voldoende om je vooruit te helpen. Een andere keer helpt de cliëntvertrouwenspersoon bij het contact leggen met de betreffende afdeling zodat je jouw vraag of klacht daar bespreekbaar kunt maken. Als je dat lastig vindt, of een eerdere poging had niet het voor jouw gewenste effect kan de cliëntvertrouwenspersoon samen met jou in gesprek met betreffende medewerkers. Als dat voor jou niet tot een voor jou bevredigend antwoord op je vraag heeft geleid, of je ervaart nog steeds onvrede, ook na het gesprek, dan kan de CVP je helpen met de gang naar bijvoorbeeld de klachtenfunctionaris of de onafhankelijke Klachtencommissie POA.

Vertrouwelijk en onafhankelijk

De cliëntvertrouwenspersonen zijn niet in dienst van het Leger des Heils. Alle informatie die je aan hun geeft, is vertrouwelijk. Ze hebben geheimhoudingsplicht. De cliëntvertrouwenspersonen staan aan jouw kant en doen niets zonder jouw toestemming.

 

Vertrouwelijk en onafhankelijk

De cliëntvertrouwenspersoon is niet in dienst van het Leger des Heils. Alle informatie die je aan hem geeft, is vertrouwelijk, hij heeft geheimhoudingsplicht. Hij helpt je bij het vinden van een oplossing die voor jou het beste is. De cliëntvertrouwenspersoon verplaatst zich zoveel mogelijk in de positie van de cliënt en onderneemt niets zonder jouw toestemming.

Waarvoor kun je hulp vragen?

De cliëntvertrouwenspersoon helpt je bijvoorbeeld bij:

  • problemen met zorg, begeleiding, hulpverlening, of bejegening door het Leger des Heils
  • het verduidelijken van je probleem of klacht
  • het opstellen van een klacht
  • duidelijk maken van je rechten
  • het neerleggen van klachten op de juiste plek over wonen, werk, vrijetijds- en dagbesteding.